Sorina Andreica, fotograf PRO TV: „Fotografia perfectă la Românii au talent nu există. Toate trebuie să fie perfecte"

07 Februarie 2019, 17:30


	Sorina Andreica, fotograf PRO TV: „Fotografia perfectă la Românii au talent nu există. Toate trebuie să fie perfecte"
Autor: Gabriela Badica
Data: 07 Februarie 2019

Sorina e unul dintre fotografii care surprind fiecare imagine pe care o vezi tu, cititorul, pe site-urile sau pe paginile noastre oficiale de Facebook sau Instagram. Fotografiază show-urile PRO TV de 13 ani și a devenit fotograf inspirată de bunicul ei, care în 1939 făcea fotografie în Cluj. Încă are fotografiile lui, așa cum are și aparatul lui, unul cu burduf, așa cum erau cele de odinioară. „Am și fotografiat cu el.”, spune ea mândră. 

Mai jos ți-o prezentăm pe Sorina Andreica, omul fără care show-ul „Românii au talent” nu s-ar vedea nici pe departe atât de colorat și de spectaculos în imagini.

Pe Sorina am prins-o între o ședință foto și alta și nu am lăsat-o să fugă la celălalt photo shooting până nu ne-a povestit un pic despre ceea ce înseamnă să fii fotograful oficial al celui mai mare show de televiziune din România, dar și despre ceea ce nu se vede pe televizor. Ce-a ieșit, mai jos.

***

Înainte să trecem la „Românii au talent” cred că oamenilor le-ar plăcea să știe cum te-ai apucat de fotografie. 

Am avut un bunic fotograf. Avea un studio foto și după ce s-a stins l-am preluat eu, dar deja mă apucasem de fotografie, eram studentă la foto-video în Cluj. Și acum am pe sticlă fotografiile lui vechi, am și aparatul cu burduf, am și fotografiat cu el. Pe scurt, eu am vrut să dau la Arte, dar părinții mei mi-au zis din start că nu e okay pentru că ei nu au bani să mă țină și atunci m-am apucat să fac foto de când am terminat liceul. Făceam bani din asta, îl ajutam pe bunicul meu în studio, făceam fotografii de pașaport și buletin, eram ucenicul lui.

Am fotografiat de toate. Am început cu fotografia de presă. Am fotografiat primul elicopter căzut de la SMURD, am fotografiat comunități defavorizate precum cea din Pata Rât, plus tot felul de accidente. La un moment dat, de exemplu, aveam un șofer care lucrase în armată și care venea în 5 minute la mine. Mergeam cu 140 la oră ca să prindem nu-știu-ce accident. La un moment dat te saturi, vrei mai mult. 

Pentru cei care ne citesc și care nu cunosc echipa din spatele „Românii au talent”: de cât timp ești în echipa asta? 

Sorina Andreica: În echipa „Românii au talent” sunt de cinci ani. Eu, de fapt, sunt fotograful tuturor emisiunilor din PRO TV, împreună cu colegul meu, Răzvan Lupică, Ștefan Banu și Adrian Stoicoviciu. Practic ne ocupăm de toate emisiunile, de seriale, știri și de tot ce ține de partea de imagine și PR. Sunt de 13 ani aici. 

Cum ai ajuns în echipa „Românii au talent”?

Am ajuns să lucrez pentru „Românii au talent” pentru că lucram la toate emisiunile. Și la „Vocea României”, „Visuri la Cheie”, serialele postului, mai făceam și ședințele foto de la Știri... a venit pur și simplu. Pentru că aveam experiență, probabil. 

La fel, tot pentru oamenii care poate nu știu exact ce presupune jobul tău: ce faci tu, mai precis, la „Românii au talent”? 

La „Românii au talent” fotografiez making of-urile, fac ședințele foto de studio cu jurații și multe altele. Fac asta împreună cu Răzvan, colegul meu. Ne împărțim. De exemplu, dacă el stă și fotografiază evoluția concurenților de pe scenă, atunci eu stau mai mult la Pavel și Smiley pentru că în timp ce concurenții evoluează pe scenă, ei fac tot felul de giumbușlucuri. La fel, fotografiez jurații în timpul show-ului pentru că au foarte multe reacții, ba merg pe scenă, ba râd, ba se întorc, ba te miri ce fac. Când e cazul de deplasări, merg cu ei, însă doar când merg prezentatorii și jurații, eu merg și în caravane. Practic pe ei îi fotografiez, în principiu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Eu. Superbă. Cu spatele. Pe scenă. Evident. Cu @pavelbartos si @smiley_omul la @romaniiautalent

A post shared by sorina (@sorinaandreica) on

Cum arată o zi din viața echipei „Românii au talent”? Sau o zi din viața ta la „Românii au talent”.

La „Românii au talent” ziua începe dimineața cu probe, după care se face intrarea publicului în sală, după care încep show-urile, intră concurenții rând pe rând și așa mai departe. Dacă Răzvan fotografiază, de exemplu, concurenții, eu merg la Pavel și Smiley. Cam asta fac de dimineață și până se termină. Mai e și o pauză de masă (râde, n.r.) Cam asta. Live-urile se pregătesc diferit. În live-uri se fac repetiții în fiecare zi, iar eu particip la partea de ședințe foto de studio cu fiecare concurent în parte. Așa că… fac ședințele astea foto și mai facem și niste ședințe foto cu ei, în setup-ul de interviuri, mă rog, există un setup drăguț unde se fac interviurile, asta se întâmplă cu o zi sau două înainte de live. În ziua cu live-urile sunt repetițiile înainte, apoi e live-ul efectiv, cu programul de live normal, pe care îl vedem la TV. Atunci fotografiez în timpul live-ului, dar înainte de live facem mereu o ședință foto cu ei pe scenă, cu jurații și prezentatorii. Și în finală la fel, că tot de live vorbim și acolo. 

Cum se vede show-ul de acolo de unde ești tu, ce nu vedem noi, cei care ne uităm la „Românii au talent” din fața televizorului? 

„Românii au talent” din punctul meu de vedere e foarte, foarte mișto. Pentru că eu văd tot, ca fotograf. (râde, n.r.) Văd și concurenții care se pregătesc, îi văd cum își freacă mâinile sau văd reacțiile lor înainte de a intra în show, o parte dintre aceste reacții sunt și filmate. Apoi… le aud și discuțiile din culise, îi văd cum se stresează, îi văd tot timpul și pe Smiley și Bartoș și îmi place foarte mult să stau cu ei pentru că sunt, normal, cei mai haioși. Ne înțelegem foarte bine pentru că lucrăm de foarte mulți ani împreună, cu Pavel chiar de 12 ani, de pe vremea când era în seriale, în Buftea. Plus că îi văd și pe jurați, îi aud, văd și reacția publicului, văd numerele, văd concurenții după ce ies de pe scenă și tot așa, văd reacțiile lor. Pentru mine e super-mișto să văd toată nebunia asta în același timp. 

O amintire faină / haioasă / neobișnuită sau pur și simplu memorabilă de la „Românii au talent”? 

Am niște amintiri foarte frumoase de anul trecut, când am fost în Madrid. A fost cel mai mișto pentru că nu m-am gândit că în Madrid poți să aduni mii de oameni. Erau mii, nu mai țin minte. Pavel a făcut baie de mulțime, s-au înscris o grămadă de concurenți, au venit o grămadă la preselecții, am filmat atunci în tot Madridul două sau trei zile, am fost în cele mai importante puncte, în Plaza del Torro, pe Bernabeu, peste tot cu Pavel și Smiley. A fost foarte mișto. Întâmplările neașteptate sunt multe și haioase, uneori și neobișnuite pentru că și concurenții sunt foarte, foarte diferiți. 

Care ți se par cei mai interesanți concurenți? 

Pentru mine sunt cei care fac elemente deosebit de periculoase, circarii. În principiu pe mine numerele astea mă impresionează pentru că oamenii au și condiție fizică foarte bună, plus că sunt foarte riguroși cu ei, cu programul lor, sunt niște oameni compleți și complecși, au numere bune, dar și imaginație, se schimbă mult numerele lor din audiții și până în live-uri. Anul ăsta vor fi foarte mulți copii foarte, foarte buni, care dansează. O să fie spectaculos totul.

 Vezi și:

Care sunt cele mai grele momente din culisele „Românii au talent”?

Emisiunea e grea, în general. Zilele de filmare sunt foarte lungi și e foarte greu de lucrat cu oameni atât de diferiți. Când vine pe scenă un număr care are nevoie de te-miri-ce ciudățenii sau când urcă pe scenă tot felul de acrobați, când ai și copii mici... e mai greu, e greu să gestionezi momentele. În rest nimic nu e greu. Eu, personal, nu am momente grele, sincer. Îmi dă o stare de bine când văd că oamenii merg pe scenă și publicul se bucură, când văd că toată lumea se bucură. Atunci nu prea mai contează că e zi sau că e noapte, nu mai contează când te trezești și când pleci acasă. 

Ce faci în pauzele de la „Românii au talent”? 

Stau cu ochii închiși, mă odihnesc cât pot de mult pentru că mă ustură ochii destul de tare. Asta fac. (râde, n.r.)



Și când ia pauză show-ul ce faci?

În pauzele dintre show-uri dacă aveam o zi liberă eram la „Visuri la cheie”. Asta a fost până la sfârșitul lui noiembrie. Din decembrie am lucrat pentru „Ferma”, am făcut toate fotografiile de studio, apoi ne-am mutat la alte proiecte. Deocamdată suntem la proiecte noi, deci cu asta ne ocupăm până intrăm din nou în live-uri cu „Românii au talent”.  Va începe și emisiunea „Visuri la cheie”… practic suntem tot timpul ocupați, mai sunt de făcut de făcut lucruri și pentru Știri, pentru „La Măruță”, pentru „Vorbește lumea”, în general pentru emisiunile de aici. 

Cum e echipa „Românii au talent”?

Suntem toți prieteni la „Românii au talent”. Eu cumva am noroc pentru că mă plimb prin tot platoul tot timpul, cunosc toată lumea. 

Cum va fi sezonul #9suprem?

Sezonul nou mi se pare cel mai spectaculos, au fost foarte multe numere care îmi plac, nu pot să spun despre ce e vorba, nici măcar mamei nu îi spun despre ce e vorba, de obicei. (râde, n.r.) Chiar mă întreba mama acum 2-3 zile ce se va întâmpla, se uita la promo și mă întreba de ce își pun jurații mâna la gură, de ce au fost atât de surprinși. Nu am putut să îi spun, i-am zis doar că vor fi și niște concurenți mai speciali, la care nu te poți uita, și mie mi-a fost greu să îi fotografiez. O să vedeți și voi despre ce e vorba. Nu i-am spus niciodată ce urmează să se întâmple, și-ar pierde interesul și nu are niciun sens.

Fotografia perfectă? Există? 

Fotografia perfectă la „Românii au talent” nu există. Toate trebuie să fie perfecte. 

FULLSCREEN
Sorina Andreica, fotograf PRO TV: „Fotografia perfectă la Românii au talent nu există. Toate trebuie să fie perfecte"
  • /

ȘTIRI SIMILARE

STIRILEPROTV.RO

Mai mult pe STIRILEPROTV.RO